ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
Ἀριθμὸς 26
Τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου
29 Ἰουνίου 2014
Ματθαίου ιστ΄ 13 – 19
Σήμερα, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τὴ μνήμη τῶν Ἁγίων Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου. Οἱ δύο αὐτοὶ Ἀπόστολοι ὑπῆρξαν οἱ πρῶτοι μεταξὺ τῶν ἄλλων Ἁγίων Ἀποστόλων καὶ οἱ μεγάλοι κήρυκες τοῦ Εὐαγγελίου. Αὐτοὶ οἱ δύο καθὼς καὶ οἱ ἄλλοι ἕνδεκα ἀπόστολοι, τοὺς ὁποίους τιμοῦμε ὅλους μαζὶ αὔριο, εἶναι οἱ στῦλοι τῆς Ἐκκλησίας. Θεμελίωσαν ὅλο τὸ οἰκοδόμημα τῆς Ἐκκλησίας πάνω στὴν ἀσάλευτη πέτρα τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὁποία δὲν πρόκειται νὰ μετακινηθεῖ ποτέ, διότι σύμφωνα μὲ τοὺς λόγους τοῦ Κυρίου, «πύλαι ᾅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς». Γι’ αὐτὸ ἡ Ἐκκλησία μᾶς λέγεται καὶ Ἀποστολική.
Τί εἶναι ὅμως Ἐκκλησία; Ἐκκλησία εἶναι ἡ φανέρωση τοῦ Θεοῦ στὴ γῆ. Δὲν εἶναι ἕνας ἀνθρώπινος Ὀργανισμὸς ἢ ἕνα ἀνθρώπινο κατασκεύασμα, ἀλλὰ ἀποκάλυψη Θεοῦ. Καὶ ἡ ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ εἶναι πέρα ἀπὸ τὴ λογική τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ Θεὸς δὲν ἀποκαλύπτεται στοὺς ἀνθρώπους ποὺ δὲν μποροῦν νὰ ἀντέξουν τὴν φανέρωσή Του, ἀλποὺ δὲ θέλουν νὰ σωθοῦν. Ἔξω ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ οὔτε ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ ὑπάρχει, οὔτε σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου.
Ἔξω ἀπὸ τὸ κήρυγμα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ἔξω ἀπὸ τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων, οὔτε Ἐκκλησία ὑπάρχει, οὔτε Ὀρθοδοξία, ποὺ θὰ πῇ ἀλήθεια. Ἀλήθεια εἶναι ὁ Χριστός καὶ ἡ Ἐκκλησία Του. Καὶ τὴν ἀλήθεια αὐτὴ τὴν κηρύττουν ἀλάνθαστα οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι καὶ τὴν διδάσκουν ὀρθὰ οἱ διάδοχοι τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, οἱ Ἅγιοι Πατέρες. Ὁ ἄνθρωπος βρίσκει τὸ Θεὸ μέσα στὴν Ἐκκλησία. Ἔξω ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία δὲν ἀποκαλύπτεται ὁ Θεὸς στοὺς ἀνθρώπους, γι’ αὐτὸ καὶ ἐκτὸς Ἐκκλησίας δὲν ὑπάρχει σωτηρία.
Ἐδῶ λοιπόν, μέσα στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἀποκαλύπτεται μόνο ὅλο τὸ θαῦμα τοῦ Θεοῦ, ποὺ εἶναι ἡ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου. Ἐὰν θέλαμε νὰ ποῦμε τί εἶναι θαῦμα, αὐτὸ θὰ λέγαμε: Θαῦμα εἶναι ἡ φανέρωση τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου. Οὔτε ὁ ἄνθρωπος σώζεται χωρὶς τὴ φανέρωση τοῦ Θεοῦ, οὔτε τὸ θαῦμα γίνεται γιὰ ἄλλο λόγο, παρὰ μόνο γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ Θεὸς φανερώνεται στὸν ἄνθρωπο γιὰ ἕνα καὶ μόνο σκοπό, γιὰ νὰ τὸν σώσει ἀπὸ τὴν ἁμαρτία. Καὶ ὁ ἄνθρωπος σώζεται ἀπὸ τὴν ἁμαρτία ὅταν μετανοήσει εἰλικρινὰ καὶ δεχθεῖ μέσα του μὲ πίστη τὴ Θεία Χάρη.
Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας ὅπως λέγεται Ἀποστολική, Ἐκκλησία τῶν Ἁγίων Πατέρων, θὰ μποροῦσε νὰ λεχθεῖ καὶ Ἐκκλησία τῶν θαυμάτων, δηλαδὴ τῆς φανέρωσης τοῦ Θεοῦ. Τὰ θαύματα τοῦ Θεοῦ μόνο μέσα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἐνεργοῦνται. Ὅ,τι γίνεται ἔξω ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ λέγεται θαῦμα δὲν εἶναι θαῦμα τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ ψέμα τοῦ διαβόλου. Καὶ ἐδῶ πάλι χρειάζεται μεγάλη προσοχή, διότι ὁ διάβολος εὔκολα μεταβάλλεται σὲ ἄγγελο τοῦ φωτὸς καὶ ὁδηγεῖ τοὺς ἀνθρώπους στὴν πλάνη καὶ στὴν προσκύνησή του.
Δὲν εἶναι μία ἁπλὴ ὑπόθεση τὸ θαῦμα, ἀλλὰ ἡ ἔμπρακτη φανέρωση τῆς ἀλήθειας τῆς Ἐκκλησίας. Δὲν εἶναι τὸ θαῦμα τόσο ἁπλὸ οὔτε μετριέται μὲ τὸ πλῆθος τῶν ἀνθρώπων, ποὺ προστρέχουν στὸν τόπο, ποὺ ἔγινε. Ὅταν ὁ Θεὸς φανερώθηκε στὸν Μωϋσῆ, δὲν ὑπῆρχε ἄλλος ἐκεῖ. Ὁ προφήτης ἦταν μόνος του. Καὶ ὅταν ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς θαυματουργοῦσε, ἔλεγε σὲ αὐστηρὸ τόνο νὰ μὴν τὸ ποῦν σὲ κανέναν. Καὶ ὅταν πάλι ὁ Κύριος ἔβλεπε τοὺς ἀνθρώπους νὰ προστρέχουν πολλοὶ σ’ αὐτόν, γιὰ νὰ δοῦν πῶς θαυματουργεῖ, θεράπευε τὸν ἄρρωστο γρήγορα, καὶ ἔφευγε. Τὸ θαῦμα δὲν γίνεται, γιὰ νὰ ἱκανοποιήσει τὴν περιέργεια τῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ γιὰ νὰ σώσει τὸν ἄνθρωπο.
Τὸ ἴδιο βλέπομε καὶ στὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου καθὼς καὶ στὴν ἔνδοξη Ἀνάληψή Του. Ἐμφανίζεται σὲ λίγους ἀνθρώπους, καὶ ὄχι σὲ πολλούς. Αὐτός, ποὺ βλέπει ἕνα θαῦμα, βλέπει μὲ τὰ μάτια του τὸ Θεὸ, τρέμει ἀπὸ τὸ φόβο του, διότι δὲν μπορεῖ νὰ βαστάξει τὴ φανέρωση τοῦ Θεοῦ, ὅπως ἀκριβῶς ἔγινε καὶ μὲ τὸν σημερινὸ ἑορταζόμενο Ἀπόστολο Παῦλο, ὅταν βάδιζε στὴ Δαμασκὸ καὶ τοῦ ἀποκαλύφθηκε ὁ Κύριος, ἔπεσε κάτω καὶ ἔμεινε τυφλός.
Τὰ θαύματα τῆς Ἐκκλησίας, ἀγαπητοί μου ἀδελφοὶ, εἶναι ἀλήθεια ὅτι καὶ στὶς μέρες μας γίνονται. Ἀλλὰ πίστη στὸ θαῦμα δὲν θὰ πεῖ νὰ προστρέξω γρήγορα ἐκεῖ ποὺ φάνηκε κάτι ὅτι εἶναι θαῦμα, ἀκόμη καὶ ὅταν εἶναι θαῦμα. Ἀλλὰ θαῦμα θὰ πεῖ νὰ κλάψω γιὰ τὶς ἁμαρτίες μου. Αὐτὸ τὸ θαῦμα κήρυξαν οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι, αὐτὸ τὸ θαῦμα δίδαξαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες καὶ αὐτὸ τὸ θαῦμα δέχεται καὶ ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μας. Ἀμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου