ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
Ἀριθμὸς 18
Κυριακὴ Δ΄ τοῦ Παραλύτου
11 Μαΐου 2014
Ἰωάννου ε΄, 1-15
Χριστὸς Ἀνέστη!
Τριανταοκτὼ ὁλόκληρα χρόνια ὁ παράλυτος τοῦ σημερινοῦ Εὐαγγελίου ἐταλαιπωρεῖτο καὶ περνοῦσε τὴν δική του δοκιμασία. Ἴσως διάνυσε τὸ μεγαλύτερο μέρος τῆς ζωῆς του κάτω ἀπὸ τὴ στοὰ τῆς θαυματουργικῆς κολυμβήθρας τοῦ Σιλωάμ. Μάταια ὅμως περίμενε ἕναν ἄνθρωπο ποὺ θὰ τὸν συμπονοῦσε καὶ θὰ τὸν βοηθοῦσε νὰ μπεῖ στὴν κολυμβήθρα μόλις θὰ ταρασσόταν τὸ ὕδωρ.
Τὴ στιγμὴ ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ εἶχε χάσει κάθε ἐλπίδα ὁ παραλυτικός τῆς περικοπῆς μας, ἡ παρουσία τοῦ Κυρίου ἀποβαίνει καὶ πάλι σωτήρια. Ὁ μόνος Φιλάνθρωπος, ὁ Κύριος καὶ Θεός μας, ποὺ κατὰ καιροὺς ἔστελλε ἐκεῖ τὸν ἄγγελό του γιὰ νὰ ταράσσει τὸ νερό, ὥστε ὁ πρῶτος ποὺ θὰ ἐρίπτετο σὲ αὐτὸ νὰ γίνεται ἀμέσως ὑγιής, ἦλθε τώρα ὁ ἴδιος. Ἀπευθύνεται στὸν παράλυτο καὶ τοῦ λέει: «Θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι;» Ὁ Κύριος ἔκανε τὴν ἐρώτηση αὐτή, ὄχι βέβαια γιατί ἀμφέβαλλε γιὰ τὴν ἐπιθυμία τοῦ παραλύτου, ἀλλὰ γιὰ νὰ τὸν προβληματίσει καὶ νὰ μπορέσει νὰ διεισδύσει βαθύτερα στὴν πραγματικότητα τῆς σωτηρίας του. Ὁ παράλυτος δὲν ἀπήντησε εὐθέως στὴν ἐρώτηση, ἀλλὰ ἐμμέσως ἐξέφρασε καὶ τὸ παράπονο ποὺ τὸν διακατεῖχε: «Κύριε, ἄνθρωπον οὐκ ἔχω, ἵνα ὅταν ταραχθῇ τὸ ὕδωρ, βάλῃ μὲ εἰς τὴν κολυμβήθραν, ἐν ᾧ δὲ ἔρχομαι ἐγὼ, ἄλλος πρὸ ἐμοῦ καταβαίνει». Ὁ Κύριος ἔδωσε ἀμέσως τὴν ὑγεία στὸν παραλυτικὸ καὶ τοῦ συνέστησε νὰ πάρει στὸν ὦμο του τὸ κρεβάτι του καὶ νὰ περπατᾶ πλέον ὑγιής. «Έγειρε, ἄρον τὸν κράβατόν σου καὶ περιπάτει». Τὸ θαῦμα εἶχε γίνει. Ὁ μέχρι ἐκείνη τὴ στιγμὴ παράλυτος ἔγινε ὑγιής. Πῆρε στὸν ὦμο του τὸ κρεβάτι πάνω στὸ ὁποῖο τόσα χρόνια ἦταν κατάκειτος.
Τὸ παράπονο τοῦ παραλυτικοῦ ποὺ μεταφράζεται στὸ «ἄνθρωπον οὐκ ἔχω», μπορεῖ νὰ ἐπαναλαμβάνεται καὶ σήμερα. Αὐτὸ δημιουργεῖ καὶ τὸ δικό μας χρέος καὶ τὴν ὑποχρέωση νὰ συμπαραστεκόμαστε μὲ κάθε τρόπο καὶ νὰ ἐκφράζομε τὴν ἐν Χριστῷ ἀγάπη μας σὲ κάθε πονεμένο συνάνθρωπό μας. Ὁ πόνος καὶ ἡ θλίψη ἀλλὰ καὶ ἡ κάθε δοκιμασία παρουσιάζονται στὴ ζωή μας καὶ λειτουργοῦν ὡς πρόκληση γιὰ νὰ στεκόμαστε δίπλα ἀπὸ τὸν κάθε συνάνθρωπο ποὺ μᾶς ἔχει ἀνάγκη. Ἀκόμα, σήμερα ὑπάρχουν πάρα πολλοὶ «παραλυτικοὶ» ποὺ δὲν χρειάζονται μόνο ὑλικὴ ἢ σωματικὴ βοήθεια ἀλλὰ κυρίως πνευματική. Ἄλλωστε ἡ θεραπεία ποὺ πρόσφερε ὁ Χριστὸς μὲ τὰ διάφορα θαύματα ποὺ ἐπιτελοῦσε δὲν ἀφοροῦσε μόνο τὸ σῶμα ἀλλὰ καὶ τὴν ψυχή, τὴν ἀπαλλαγὴ δηλαδὴ ἀπὸ τὴν ἁμαρτία καὶ τὶς συνέπειές της. Στὴν ἐποχὴ μας ἰδιαίτερα, ποὺ διαπιστώνουμε νὰ ὑπάρχει μία πνευματικὴ ἀγονία καὶ ἐρημία, σ’ ἕναν κόσμο φοβερὰ χρεωκοπημένο σὲ ἀρετὲς καὶ ἀξίες, ἀνοίγει μπροστὰ μας ὁ δρόμος γιὰ νὰ βοηθήσουμε συναθρώπους μας ποὺ βρίσκονται βυθισμένοι στὸ σκοτάδι τῆς ἁμαρτίας, ὥστε νὰ βροῦν τὸν δρόμο τους καὶ νὰ φθάσουν κοντὰ στὸ Χριστό. Τὸν Μόνο ποὺ μπορεῖ νὰ μᾶς θεραπεύσει ἀπὸ κάθε ἀσθένεια ἀλλὰ καὶ ἀπὸ κάθε μορφὴ κακοῦ. Νὰ τοὺς βοηθήσουμε νὰ ἐνταχθοῦν στὴν Ἐκκλησία καὶ νὰ γίνουν ζωντανὰ μέλῃ τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, ὥστε μέσα ἀπὸ τὰ Μυστήρια νὰ βιώνουν τὴ Χάρη Του.
Ἀγαπητοὶ μου ἀδελφοί, τὸ παράπονο τοῦ παραλυτικοῦ «ἄνθρωπον οὐκ ἔχω», ἀποτυπώνει μία πραγματικότητα ποὺ τόσο ζωντανὰ βιώνουμε καὶ στὴ δική μας ἐποχή. Ἂς πλησιάσουμε λοιπὸν τὸν κάθε συνάνθρωπό μας ποὺ θὰ πρέπει νὰ βλέπουμε στὸ πρόσωπό του τὴν εἰκόνα τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ γίνομε πλησίον του σύμφωνα μὲ τὴ γνωστὴ παραβολὴ τοῦ Καλοῦ Σαμαρείτη. Μὲ αὐτὸ τὸν τρόπο μέσα ἀπὸ μία κοινωνία ἀγάπης μποροῦμε νὰ ἐναποθέτουμε ὁλόκληρο τὸν ἑαυτό μας μὲ ἐμπιστοσύνη στὴν ἀγάπη τοῦ Κυρίου μας, ὁ ὁποῖος εἶναι ὁ μόνος ποὺ μπορεῖ νὰ μᾶς θεραπεύει καὶ σωματικὰ καὶ ψυχικά. Ἀμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου